MonteurOpAfstand.nl is in de lente van 2012 bedacht en begin 2013 opgericht door
Jelle Hylarides.
Het idee voor MonteurOpAfstand.nl is ontstaan na problemen met mijn wasmachine en
cv ketel. Beide apparaten waren behoorijk op leeftijd en de voorrijkosten waren
een drempel om de monteur te laten komen. Dat is het niet waard, dan kan ik beter
een nieuwe kopen. Op internet gekeken wat een nieuw apparaat kost (toch wel veel
geld) en of ik het probleem zelf kon oplossen. Wat mij opviel was
Kortom, zoeken kost veel tijd en het resultaat is onzeker.
Toen bedacht ik dat het handig zou zijn dat een monteur via skype of FaceTime mee
kon kijken, om te bepalen wat de oorzaak en oplossing is. Dat scheelt me een hoop
tijd, geeft me zekerheid en dan kan ik een goede afweging maken om te (laten) repareren
of te vervangen.
In oktober 2012 las ik het voorpagina artikel van de Consumentgids: Wasmachine stuk?;
Repareren of Nieuwe kopen?
De conclusie was dat consumenten moeite hebben met de reparatie-vervang beslissing.
Dit was het zetje dat ik nodig had om MonteurOpAfstand te starten. Meer mensen lopen
tegen dezelfde problemen en kunnen geholpen worden door MonteurOpAfstand.nl
Monteuropafstand.com is een online platform dat faciliteert in het bij elkaar brengen van lokale vraag (de klant) en aanbod (zelfstandige bedrijven) met betrekking tot technische vragen, waarbij de monteur direct op afstand kan meekijken met de klant. Monteur op Afstand werkt alleen met monteurs die zijn aangesloten bij Uneto-VNI. Dit zorgt voor een hoog kwalitatief aanbod van monteurs.